× شبکه معماران ایران

صفحه اصلی

خدمات معماری

خدمات شهرسازی

خدمات عمران

خدمات ترجمه

لیست قیمت و راهنما

شبکه معماران ایران

درخواست استخدام

تماس با ما


7 ارديبهشت 1403 15:50:07
مهر 30 1392

آموزش گام به گام نرم افزار تری دی مکس 3ds Max

درس اول:

ساختن حصار در تری دی مکس3ds Max

برای ساختن یک حصار صحرایی در تری دی مکس، علاوه براستفاده از روش مختلف مدل سازی،که حصار از تیرک های عمودی و افقی، با اندکی خمیدگی، ساخته شده باشد. بنابراین اجسام هندسی که نیاز داریم باید در امتداد طول و عرض ؛ دارای ( Segmen ) باشند به نحوی که بتوانیم آنها را انحنادار کرده و سطح آنها را زبر و طبیعی نشان دهیم. در ضمن، می خواهیم تعداد سگمنت ها قابل تنظیم باشند تا بتوانیم در صورت لزوم و در حین فرایند مدل سازی آنها را تغییر دهیم.

ساختن تیرک های عمودی در تری دی مکس3ds Max

برای ساختن تیرک های حصاردر تری دی مکس، ابتدا به ساختن یک جسم هندسی تیرک با استفاده از جسم هندسی اولیهChamfer box نیازداریم. سپس با تکثیر کپی های متعدد از این تیرک و قرار دادن آن در اطراف مزرعه، مراحل ساختن این تیرک ها را به اتمام خواهیم رساند. برای اینکه هر کدام از تیرک ها دارای شکل منحصر به فردی باشند. از دستور اصلاحی Noise ( نویز) استفاده خواهد شد:

1-نرم افزار3ds Max را reset  تنظیم مجدد کنید.

2- دستور Customize > Units Setup … را اجرا و در پنجره Setup Units  ( تنظیم واحدها ) نوع Generic Units  واحد های عمومی را از ناحیه مستطیلی Display Unit Scala  ( مقیاس واحد نمایش ) انتخاب کنید

3- با کلیک راست در داخل ویوپورت Top،  آنرا به ( ویوپورت فعال ) تبدیل کنید.

4- دستور Create > Extended Primitves > Chamfer Box  رااز منو بالای صفحه تصویر اجرا کرده و با کلیک چپ در داخل ویوپورت Top ( بالا) یک جسم هندسی Chamfer Box  ) جعبه یخ دار بسازید.

5- روی پانل modify  ( اصلاح ) کلیک کرده و در رول آوت Pparameters پارمترها با به صورت زیر تنظیم کنید:

 12 = Length  ( طول )،  12 = Width  ( عرض )، 87.5 = Height  ( ارتفاع )، 0.4 = Fillet  ( پخ )، 3 = Height Segs ( سگمنت های ارتفاع ) و 2 = Fillet Segs  (سگمنت های Fillet )

اکنون با کلیک راست در داخل ویوپورت Perspective  ( پرسپکتیو ) آنرا به ویوپورت فعال تبدیل کرده و آنرا تنظیم کنید.

سپس کلید میانبرF4 از صفحه کلید را جهت دیدن اضلاع وجوه فشار دهید ( روش دیگر، کلیک چپ روی کروشه سمت راست واقع در ناحیه بالا – سمت چپ از ویوپورت و انتخاب دستورFaces Edged  استفاده کنید.

6- در حالیکه جسم هندسی انتخاب شده است دستور Modifiers > Mesh Editing > Edit poly  را اجرا کنید.

7- در پانل  Modifyروی علامت ( + ) به اضافه از سمت چپ Edit poly  تغییر چند ضلعی کلیک کرده و جسم فرعی  Polygon چن ضلعی را انتخاب کنید ( روش دیگر، فشار دادن کلید میانبر 4 از صفحه کلید است.

8- با استفاده از دکمه های کنترل ویوپورت، که در گوشه پایین – سمت راست ویوپورت قرار گرفته است، جسم هندسی را چنان تنظیم کنید که انتهای آن در داخل ویوپورت نشان داده شود. با کلیک چپ روی آن، آنرا انتخاب کرده و سپس کلید Delete از صفحه کلید را جهت حذف ( چند ضلعی) انتخابی فشار دهید. این چند ضلعی در تصویر نهایی دیده نخواهد شد و برای بهینه کردن مدل، بهتر است آنرا حذف کنید.

شبکه معماران ایران اولین ارائه دهنده خدمات نوین آنلاین معماری در ایران

 

آموزش  تری دی مکس 3ds Max

 

9- با کلیک مجدد روی جسم فرعی انتخاب شده  Polygon  ویا با فشار دادن کلید 4 از صفحه کلید، از آن خارج شوید.

10- دستور Modifiers > Parametric Deformers > Noise  را از منو بالای صفحه تصویر اصلی اجرا کنید.

11- در پانل Modify  ( اصلاح ) مقدار پارامتر  Scale  مقیاس از ناحیه مستطیلی  Noise  نویز را به 50 و مقدار پارامتر های  X و  Y  از ناحیه مستطیلی  Strength  شدت را به 15 و 15 تغییر دهید.

12- با اجرای دستور Edit > Clone  از منوی بالای صفحه تصویر اصلی، فشار دادن کلید های  Ctrl + v از صفحه کلید و یا کلیک راست و انتخاب دستور Clone  ( کلون یا تکثیر ) از منو Quad  ( چهارتایی ) یک  Clone از نوع  Copy  بسازید.

13- مرحله قبل را 8 بار دیگر اجرا کنید ؛ تا درکل 10 عدد تیرک داشته باشید.

14- درهر یک از کپی ها، مقدار پامتر Seed  ( عدد تصادفی ) را تغییر دهید تا شکل ظاهری هر یک با دیگری متفاوت باشد. سپس با استفاده از ویوپورت های Top بالا و  Perspective  پرسپکتیو، موقعیت این تیرک ها را متناسب با جایگاهشان قرار دهید

تا به اینجا مدل تمامی تیرک های عمودی حصار را ایجاد کردیم که امکان قضاوت در مورد اندازه کلی حصار را برای ما فراهم می آورد.

آموزش نرم افزار تری دی مکس   3ds Max معماری

 

 

طراحی و تری دی مکس اتاق های اداری

طراحی و تری دی مکس آشپزخانه مسکونی

طراحی و تری دی مکس سالن انتظار هتل

طراحی و تری دی مکس اتاق های خواب مسکونی

طراحی و تری دی مکس اتاق های هتل

طراحی و تری دی مکس سالن موزه

تری دی مکس فوری

تری دی مکس ارزان

تری دی مکس آنلاین

تری دی مکس حرفه ای

تری دی مکس همراه با برنامه v-ray

تری دی مکس داخلی حرفه ای

تری دی مکس خارجی

تری دی مکس لنداسکیپ

تری دی مکس باکیفیت

سفارش تری دی مکس معماری

تری دی مکس معماری فوری

تری دی مکس معماری ارزان

تری دی مکس معماری آنلاین

تری دی مکس معماری حرفه ای

  •